Program konferencji

Muzyka Relacji

30 października 2021 (sobota)

10:00 – 10:15 Rozpoczęcie konferencji
10:15 – 11.45 „Relacja ma moc- słowa mają moc.” – Anna Skibicka

Podczas wystąpienia przyglądniemy się relacji jaka łączy nauczyciela instrumentu i ucznia. Zastanowimy się co w niej jest istotne i jaką rolę w rozwoju dziecka pełnimy. Jakie obszary możemy wspierać i w jaki sposób to robić. Przedstawię też perspektywę rodziców oraz uczniów na ich potrzeby i oczekiwania względem edukacji muzycznej.

11:30 – 13:00 „O ćwiczeniu i opanowywaniu stresu ” – Marcin Koziak

Na naszym spotkaniu spróbuję przedstawić Państwu kilka myśli na temat ćwiczenia, podzielić się doświadczeniami dotyczącymi opanowywania stresu u muzyków i kandydatów na muzyków. Mam nadzieję, że te „okruchy” wiedzy i doświadczeń zebrane/zasłyszane od wielkich artystów oraz pedagogów, a także wydobywane ze swoich analiz i życia koncertowego mogą pomóc nam prowadzić młodzież do większej satysfakcji i frajdy z poświęconego czasu przy instrumencie.

13:30 – 15:00 Przerwa
15:00 – 16:30 „Jak dbać o siebie pracując z dziećmi?” – Sylwia Włodarska

Towarzysząc dzieciom, ucząc je, mając je w centrum swojej uwagi, kluczowa jest umiejętność pamiętania o sobie i nie tracenia siebie z oczu i serca. Wspierające w tym są umiejętności monitorowania swoich zasobów, odczytywania sygnałów, o tym, że czas na regenerację i odpoczynek, a także rozumienie jak dbanie o siebie wspiera dzieci w rozwoju. Umiejętność odpoczywania to kompetencja, o której trudno pamiętać w naszym szybkim świecie, a bez której łatwo wypalić się i stracić radość z wykonywanej pracy.

16:45 – 18:15  ” Motywacja ucznia szkoły muzycznej – czyli o niewidocznym działaniu dającym widoczne efekty.” – Jarosław Mirkiewicz

Podczas wykładu omówione zostanie współczesne rozumienie zjawiska motywacji, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia potrzeb emocjonalno – rozwojowych uczniów. Zaprezentowana zostanie koncepcja Jeffrey’a Younga oraz to, w jaki sposób jej założenia i implikacje znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości nauki w szkole artystycznej. Znaczna część poświęcona zostanie także omówieniu praktycznych aspektów motywowania uczniów, a także radzenia sobie z uczniami przejawiającymi niski poziom motywacji.

18:15 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI